funderingar



såg en dokumentär om detta
så tro inget värre

äre verkligen så farligt som alla säger?
vad tror ni?
de har blivit lagligt nu att använda de i medicinskt syfte.

sen har man börjat gräva i de här med cannabis mera eftersom att de är den störta drogen i världen och vi vet andå så "lite" (i forskares ögon) om de.

växten har funnits med oss i flera tusen år, och de sägs att djuren var de första som vart höga på den haha
tänk dig typ en fågel som blir hög och ba flyger runt, soft
Men dom sa också att människan var växtens rätta ägare, för att de visade sig att på nått sätt passade vi som handen i handsken tydligen :P
svårt att förklara när man inte kan medicin cp uttryck osv

testat på möss att ge dom stora doser cannabis i ung ålder (under 15år för människor)
sen testat deras minne genom att släppa var och en (när dom blivit i vuxen ålder) i en balja och sen skulle dom söka efter en plattform med hjälp av föremål.

- de möss som blivit utsatt för cannabis i tidig ålder simmade runt länge
medans de som inte blivit utsatt alls simmade nästan direkt till plattformen.

- de möss som blivit utsatt för cannabis i senare ålder och de möss som inte fick nånting alls de var rätt jämnlika.

då äre alltså värre för människor i tidig ålder när man växer som mest med kropp och hur man utvecklas och påverkas psykiskt..BLABLABLA

men nästan helt ofarligt (tror man) om man använder i senare ålder... som jag förstod iaf.
 
och jag försöker inte leka duktig, mest en massa babbel som nog ingen skulle fatta om dom inte såg dokumentären så klicka här under!

Dokumentären!

babblarNNRNNNN
haha helt knaaaaos

AJA ville bara säga nånting
herrå


Kommentarer
Postat av: elina

ja verkligen! :)) har inte så mycket pengar på mobilen men det är lugnt, det löser sig! Hoppas du får det kul här hemma=))) och jag förstog inte så mkt av det där men jag stressläste bara haha förstog sista meningen iallafall "AJA ville bara säga något herrå"

2010-03-24 @ 13:07:21
URL: http://elinahugosson.blogg.se/
Postat av: Elina

hihi men du skrev asbra!

har glömt att tacka för att du fixade brädan till din mamma! jättejätte snällt :) och jättejätte snällt att jag fick låna den!!!

2010-03-24 @ 15:18:26
URL: http://elinahugosson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag såg också den där dokumentären. Galet mycket man fick lära sig. Jag tycker att "polisen" tex borde lägga ner så mycket tid på att ta fast folk som "röker" och istället ägna sin tid åt riktiga fall. Men för det så tycker jag inte att det borde bli lagligt!

Nu är det jag som försöker låta smart! haha

2010-03-29 @ 02:19:21
URL: http://waistdeep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0