HELG!!!!!!!!!!!!1

Vill ju veta vem de är som skickar massa komentarer, snälla säg vem du är :) blir nyfiken haha

Jag letade inte sådär jättelänge innan jag hittade henne, men ett år tidigare så kom hundpratet upp på allvar och då började letandet men inte jätte seriöst för jag hade ännu inte fått ledigt från jobbet och visste inte riktigt hur jag skulle pyssla ihop all tid och ekonomi för en ny familjemedlem.
Men när jag hittade Meyas kull så blev jag dyngförälskas direkt och de pushade mig till att prata med mig chef om ledighet, och de löste sig eftersom Meya blev leverlandklar under semestertider i somras.
Så hon blev hela min sommarsemester kan man säga och allt var de värt!!
Varför de blev just henne jag valde är en lite knepig historia..
Men jag fick iallafall bilder på alla valpar på min mail (utan att veta kön på dom, vilket gjorde de ännu roligare) fast måste erkänna att jag ibörjan var väldigt intresserad av en hane.Men som jag förstod de så var jag bland de första som hört av sig och ingen annan valp var tingad.
Jag pekade ut Meya och en av hennes broshor, tingade inte utan bara valde för mig själv.
Sa sedan att uppfödarna skulle höra av sig så fort folk är redo att tinga valpar så jag skulle kunna bestämma mig.
Men konstigt nog så ringde uppfödare en Freda och sa att de bara fanns en liten tik kvar och en annan tik är på väg att bli tittad på just nu.
Då började jag bara gråta och skrika för att då tänkte jag att "Meya" var ju borta... såklart för att hon var lugnast och finast av alla.
Men då får jag en bild att de var Meya som var på väg att bli tingad, då skällde jag ut tjejen och sa att jag var faktiskt nästan först osv osv osv ... då sa hon att jag verkade mer seriös än de andra paret så hon tingade Meya till mig!! :D :D :D
VILL HA EN TILL BÄBIS VALP NU!

Meya är 6 månader och en vecka drygt hon lever livet och de är så himla roligt att man är i trottsålder.. (tycker hon)
Jag har varit lite slarvig med tränandet på henne i slutet och kör mest bara basgrejjer hon kan som sitt ligg vacker tass stanna osv.
Resten har jag lagt lite på hyllan men de ska jag skärpa mig med. Man ser verkligen hur mycket dom tappar om man inte håller igång någon nystartad inlärning.
Som till exempel hon som har mest problem att inte hoppa och inte dra i kopplet.

De negativa reaktionerna jag fått av att gå med en sån här kallas "kamphund" är att folk går ovanligt långt ifrån en för att gå förbi, Meya blir kallad kamphund, farlig, olydig vart o vartannat,
Men jag orkar inte bry mig för att KOM IGEN HON ÄR 6 JÄVLA MÅNADER OCH OOOOCH OM HON HAR VÄRLDENS BÄSTA MEST FRAMÅT PERSONLIGHET OCH ÄR LITE MER ÄN ORKAN när dom väl drar igång och blir uppeppad ÄN EN golden mes reteriver... SÅ KÄÄÄÄÄÄÄÄFTEN....
hon är ingen jävla surfitta när folk kommer fram till henne utan hon ska upp, slicka pussa, ha saker i munnen för hon blir alldeles för glad för att kunna reagera på ett lugnare sätt.
De är SÅ jag vill ha MIN hund, och jag älskar att hon är så människokär.
Jag begär inte att hon ska kunna behärska sig på ett bättre sätt när hon är i den äckligaste ålderna en hund kan vara i... mellan 6månader till över 1 år. Mycket händer i en hunds liv då och faser ska övervinnas och perioder ska passera.
Man kan inte säga att en hund är en hund förrän dom är 3 år.
likadant med människor, man ska lära sig rätt och fel, puberteten, tonårstrotts och allt annat.

Nu babblade jag bort mig bara för att människor kan vara så jävla trångsynta när de gäller dessa "kamp" hundar.

OFFTRACK hej...
Men iallafall så den enda som sagt något negativt är min pappa och min hundkursledare som inte tyckte en blandras var något bra bara för att man inte vet vad man får i hunden. de är lite som en chansning.
MEn fuckthat jag har världens goaste hund!!


Första besöket, här var hon 4 veckor.

Här ligger hon i bilen på väg till sitt nya hem i Umeå från Sunsvall







Den sista bilden är den nyaste som jag tagit på henne nu, fortfarande mycket att växa i :)

Nu piper hon SOMM ETT CP så ska gå ut med henne

TJENIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0